نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2499
-
الف
+

«دوشنبه» میزبان جشنواره فیلم کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

در پایان ماه جون  به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه جشنواره فلم های لایو-اکشن و تلویزیونی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار می‌شود.

به گزارش آی فیلم2،  در روزهای 29 ژوئن تا 2 ژوئیه سال جاری به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه جشنواره فلم‌های لایو-اکشن و تلویزیونی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برپا می‌شود.

این جشنواره در ارتباط با ریاست تاجیکستان در سازمان همکاری شانگهای و بیستمین سالگرد تاسیس این سازمان مهم، در شهر دوشنبه و توسط موسسه دولتی «تاجیک فلم» برگزار می‌شود.

در چوکات این جشنواره 18 کشور، از جمله 8 کشور عضو، 4 کشور ناظر و 6 کشور شریک سازمان همکاری شانگهای فلم‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

داوری فلم‌ها توسط هیئت داوران بین المللی و ملی شامل فلمسازان مشهور، کارگردان‌ها و منتقدان سینما، صورت خواهد گرفت.

به نقل از فارس، در پایان برنامه این جشنواره که شامل 32 فلم لایو اکشن و مستند است به برندگان جایزه «پرستوی طلایی» تقدیم می‌شود.

سازمان همکاری شانگهای نهاد با نفوذ همکاری های منطقه ای بوده و در حال حاضر هشت کشور هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای دائمی آن بوده و چهار کشور افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان به عنوان عضو ناظر و شش کشور آذربایجان، ارمنستان، پادشاهی کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا نیز از شرکای گفت وگوی سازمان همکاری شانگهای هستند.

 

نظر شما
ارسال نظر